OK-FAN

2.6.2010. OK-FAN se vydává na svojí poslední cestu z pražské Ruzyně. Fotografie: Miroslav Voráček

V srpnu roku 2012 FAN koupila americká společnost Aersale Inc. Letadlo tehdy neslo registraci N901AS. V Praze proběhla nezbytná údržba a letadlo následně 2. června 2010 za sychraveho počasí vzlétlo a vydalo se směrem do Bukurešti, kde prošlo generální opravou.
V listopadu 2010 začal létat pro společnost Virgin Nigeria, která se později přejmenovala na Air Nigeria. Letadlo tehdy dostalo registraci 5N-VNK a tuto registraci nesl až do krachu společnosti.
Bezpečnostní instrukce Air Nigeria B737-300. Všimněte si registrací 5N-VNL a 5N-VNK.
V Srpnu 2012 se vrátil k americkým majitelům Aersale Inc. Opět získal svojí registraci N901AS a čekal na nového pronajímatele. 12. dubna 2013 bylo letadlo registrováno AP-BLF a začalo létat pro pákistánskou společnost Air Indus. Tehdy málokdo očekával že se blíží jeho konec.
Ještě v plné kráse.
Bezpečnostní instrukce Air Indus B737-300
8. června 2014 došlo k teroristickemu útoku na letišti Karachi- Jinnah. Skupinka deseti teroristů vybavených samopaly a granáty navlečeni do sebevražedných vest vtrhla na letištní plochu a začalo zde hotové peklo. Poslední ranou do týla dal našemu FANu odpálený granát, který poškodil většinu systému letadla.
8. června 2014 letiště Karachi- Jinnah
Pro společnost Air Indus byla oprava příliš drahá. Americký vlastník firma Aersale Inc. se o letoun zajímala a podařilo se jim letoun zprovoznit za účelem přeletu do Phoenixu. Zde byl letoun několik let hangárován. Pravděpodobně bylo ve hře jej opravit. Avšak cena se pravděpodobně majiteli nevyplatila a dnes se letoun válí na leteckém pohřebišti. Má svěšené motory je zbaven nouzových východů nad křídly a v přední části již byly zahájené demoliční práce
OK-FAN dnes😭

OK-FUN

4.6.2010. OK-FUN se Fotografie: Miroslav Voráček
Cesty našich bratrů se i mnoho let po krachu FISCHER air dále scházely. Stejně jako OK-FAN se i FUN stal majetkem americké leasingové společnosti Aersale Inc. nesl registraci N902AS. Z Prahy odletěl 4. června 2010 do Bukurešti. Bylo tehdy krásné počasí. Mnoho lidí si nenechala tuto příležitost ujít.
Od listopadu roku 2010 se oba bráškové sešli ve službě pro společnost Virgin Nigeria, později Air Nigeria, tehdy nesl registraci 5N-VNL. Zde spolu létali až do krachu společnosti.
Duben 2013 spolu se svým bráškou OK-FUN zahajuje službu pro Air Indus, byl registrován AP-BLG. Narozdíl od fanu měl tehdy štěstí. Během teroristického útoku na letiště v Karachi nebyl poškozený.
V květnu roku 2015 se vrátil pod americkou registraci N902AS. Tu nesl až do 15.6.2017, kdy zamířil zpět do Nigérie. 
Letecka společnost Air Peace jej tehdy zařadila do své flotily, letoun byl registrován 5N-BUQ. Zde létá bez větších problémů dodnes. (18.1.2023). Osobně jsem hledal kontakty na piloty, kteří na něm dnes létají. Jsem moc rád, že jsem na náš FUN slyšel jen slova chvály. I přes svůj věk odvádí skvělou službu. A piloti mu věří.
Ta modrá je skoro jako tenkrát že?
Tyhle instrukce jsem získal od jednoho bývalého zaměstnance Air Peace. Pochází přímo z OK-FUN 😊

OK-FIT

FIT se ještě před krachem FISCHER air se společností rozloučil. 20. Dubna 2005. začal létat pro FISCHER air Polska. Byl registrován SP-FVO. U této společnosti létal až do krachu FISCHER air Polska.
Za povšimnutí stojí rozdílné livery. Typ se nachází v zadní části letadla.
V květnu roku 2006 začal létat ve službách polské společnosti Centralwings a to s registrací SP-LME. Zde létal až do března roku 2009, kdy společnost neustála konkurenční boj a zbankrotovala.
Ještě v roce 2009 letoun přelétl na americký kontinent a zde sídlí dodnes. 
Ale popořadě:
10.6.2009 se stal členem flotily brazilské společnosti WebJet. Kde létal až do ledna 2012 používal registraci PR-WJL.
V březnu 2013 létal pro Aviation Capital Group N590AG.
Září roku 2013 bylo pro letadlo klíčové. Přelétlo do Kanady a stalo se stabilním členem flotily Canadian North Airlines. Na zádi nosí registraci C-FGCN.
Abychom tu jen nebrečeli, toto letadlo se svým způsobem zapsalo do dějin letectví. V roce 2017 byla provedena úprava letadla na combi. Tím se z toho stal Boeing 737-300(QC). A zároveň se zapsal do dějin jako první 300ka která tuto úpravu podstoupila. Dnes může převážet CARGO i pasažéry zároveň. Což je velmi užitečné,  pro lepší zásobování odlehlých oblastí Kanady.
V přední části můžete vidět Cargo vrata.
Translate »